Nuoret ja opiskelijat

Opiskeletko ammattikoulussa, ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa? Voit jo opiskeluaikana tulla osaksi ammatillista yhteisöä ja liittyä ammattiliittoon! JHL:n jäsenyys on päätoimisille opiskelijoille ilmainen. JHL:n nuorisotoiminta kuuluu kaikille alle 35-vuotiaille.

Lisää nuorten ja opiskelijoiden tapahtumista voit lukea täältä.

Nuorisofoorumi

JHL:n Nuorisofoorumi on nuorten vaikuttamisväylä ammattiliitossa. Nuorisofoorumi on koottu alle 35-vuotiaista jäsenistämme, jotka edustavat eri ammattialoja, koulutuspaikkoja, sukupuolia ja paikkakuntia.

Tätä kaikkea Nuorisofoorumi, tuttavallisemmin NuFo, tekee:

• on nuorten äänitorvi JHL:ssä
  • suunnittelee tapahtumia ja toimintaa JHL:n nuorille jäsenille
  • ottaa kantaa nuoria koskeviin työelämän asioihin
  • tekee ammattiliiton päättäjille selväksi, mitä mieltä nuoret ovat
  • toimii linkkinä oman alueiden nuorten jäsenten välillä
  • pohtii ja kehittää ammattiliiton nuorisotoiminnan järjestämistä sekä alueellisesti että valtakunnallisesti, huomion kohteena erityisesti nuorten jäsenten mahdollisuudet toimia ja vaikuttaa aktiivisesti

Nuorisofoorumi tapaa näiden teemojen tiimoilta 6–8 kertaa vuodessa. Tapaamiset on pääsääntöisesti viikonloppuisin eri puolilla Suomea.